Sunday, November 30, 2008

Tafakur..




Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduan
Merindui janjiMu Tuhan
Bantuan diperjuangan

Ku titiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Ya Allah Ya Tuhanku
Kusujud pada kudratMu
Kuserahkan jiwa dan ragaku
Pada takdir irodatMu

Pimpinlah daku dalam redhaMu
Kasihi daku dalam rahmatMu
Hanya padaMu aku mengadu
Ya Allah Ya Tuhanku..

~Zikraa~



Ya Allah Ya Tuhanku
Pandanglah aku dgn rahmatMu
Pandanglah aku dgn belas ihsanMu
Pandanglah aku dengan kasih syangMu
Sesungghnya hanya Kau yg mengetahui isi hati ini
Yg tersurat mahupun tersirat
Kuserah segalanya padaMu dlm menentukan
Janganlah Kau beri diriku utk mengawal dri ini
Sekiranya tiada petunujuk dariMu pasti aku akan hanyut
Sehanyut-hanyutnya dgn godaan duniawi ini

Bantulah hambaMu ini dlm menjalani hidup yg makin mencabar ini
Dalam mencari keredhaanMu dlm penghidupan yg sementara ini
Cuba untuk aku amalkan sunnah NabiMu dalam penghidupan
Makin besar gelombang yg aku hadapi
Tempias dari dalam dan luar penghidupan
Yg pasti tak ada satu kuasa yg dpt bg mudharat mahupun manfaat selain dgn izinMu
Janganlah Kau putuskan hidayah yg telah Kau berikan ini
Dgn ujian yg tak mampu utkku hadapi
Sesungghnya segala yg baik dan buruk semuanya datang dr sisiMu.......

No comments: